Wednesday, April 1, 2009

A giraffe in quicksand ....

A friend of mine emailed me this hilarious episode about a giraffe who was stuck in a quicksand. Enjoy :)



I find the character giraffe is similar to a human behavior. While not everyone is like that, human generally tends to compromise on what they have in their life. When things didn't turn out the way it should, we may go through Stage 1 - Denial. We deny that the problem actually happens.

Giraffe : It's no big deal. It's probably not even quicksand. I'm gonna have a good laugh about this with another guy. Hahaha ... aha .. aha...

LOL ... how could that not be quicksand. Aren't you sinking, giraffe?


As things remain unchanged, we go through stage 2 - Anger. We blames everyone - whoever that crossed our path will be a victim of our shouting, blaming, swearing and cursing. The victim may not be the one to blame ... but literally they appears at the wrong time in the wrong place.

Giraffe : Well, this is just $%#@ perfect. Stupid quicksand. Stupid jungle. I'm gonna bite someone in the face. Mother $%#@. Mother $%#@. Mother $%#@. Arghh! That stupid jungle. Oh...$%#@ ......

OMG ... that is one damn angry giraffe for you. Pretty silly. (Don't you love this part...haha).


Cooling down a little, we find that being angry doesn't help one bit. Maybe GOD will sympathize and help us out as we keep our fingers crossed. That's stage 3 - bargaining for you.

Giraffe : Are you there God? Its me ... Giraffe. Listen ... if you would just give me a hooligan on this quicksand thing, I promised ... I promised ... no more peeing on your shoulder's creature. Erhh..hh..hh...We've got a deal ?

Downright pathetic ... after much cursing and blaming on about everything else, you think GOD will sympathize. Neh!


When nothing happens, the next best thing is to cry out loud. That's depression. Sometimes we may feel so much better after letting it out. We sympathize our self and that usually makes us feel better. Well. somehow unfortunately...

Giraffe : Urghhhhhhhhu rghhhhhhu rghhhhhh ... whaaaaa haaaa haaaaaa haaa haaa! Urghhhhhhhh urghhhhhh urghhhhhh ... whaaaaa haaaa waaaaaa weeeeee woo!

Okay ... that is even more pathetic ... silly silly silly ...


Finally, we accept our falling. Stage 5 - Acceptance ...

Giraffe : You know something, I'm cool with this. I bet ... I bet heaven has all the tender leaves I can eat. And everyone gets their own slurpy machines. Yeah! Take me sweet death. I await your loving embrace. "Tskh" Oh...what...I think I hit the bottom. $%#@.

Well, it's better to accept than to go rampaging about it. The mole is certainly smarter : )


The moral of the story - avoid quicksand. Avoid it like a plague. LOL ... joking.

Basically, we must never ever give up on things till we try very hard to mend it. There is no use complaining about it. Complaining will only makes everything even worse. The giraffe should have move so very slowly and bite on the grass by the quicksand bank to pull itself up. After all, giraffe has a long neck. As giraffe goes through all the stages, giraffe wasted precious time to save itself. While giraffe may not drown in the quicksand, giraffe may die of hunger later on however.

Do you like what you have read, if yes, subscribe to my blog through RSS.

6 comments:

WayeYoung said...

Good post man!
Indeed we should just stop and think of our predicament instead of whining about it.

Blogger Rise said...

agree...avoid quick sand :D

Johnny Ong said...

problem is - people do not know that they are in a quicksand haha

jasonmighty said...

@Waye:
We certainly should :) But human will always be human.

@Blogger rise:
Run...run...lol

@Johnny:
Agree. Human tends to be one rather ignorant creature. We run away from it.

Carol said...

I find being human a real chore. Everyday something happens and we have to deal. But your clip is truly human. We must go on and hence go through. Have a great day.

renaye said...

humans just love to complain and dwell in their sufferings but only some bother to save his or her own lives from suffering.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...