Thursday, April 16, 2009

12A floor ? 12B floor ? What kind of leval is that ...

It has been a week since my last post. I have been pretty busy of late : ) Well, that is what people call 'working life' like. Working life means less time spent with your family, friends, things you used to do and getting things done as well (oh...my room is in mess!).

Okay! Enough about the puny rambling above. Look at the photo below.

What can you see ? If you guess 'cam-whoring' ... neh ... please guess again : ) You should know pretty well (after reading through most of my old post) that I don't cam-whore very much. Why would I want to cam-whore inside a lift ... and especially with CCTV recording my every move.

Where is 13th and 14th floor ? OMG ... What the hell is 12A and 12B floor anyway?

A : Hey! Where is your office?
B : Oh! My office is located at Menara Olympia, 12A floor...
A : ?????? (Hurh! Is it an extention of 12th floor? B is playing a fool with me hurh ...)

Well, actually, 12A is non other than 13th floor and 12B is of course 14th floor.



The lift you saw above is the lift located inside Menara Olympia, the tall building where my office is at. The owner of the building is a Chinese man. So, I am sure everyone can guess the reason why.

In Mandarin, 14 is pronounced as 'shi si'. In Cantonese, 14 is pronounced as 'sap sei'. In Hokkien, 14 is pronounced as 'chap c'. Basically in whatever dialect, 14 will reach to the same meaning- death.

LOL. It is no wonder that 14th floor is changed to 12B.

What about 13 floor then? In Mandarin, 13 is pronounced as 'shi san'. In Cantonese, 14 is pronounced as 'sap sam'. In Hokkien, 13 is pronounced as 'chap sna'. Hmm ... nothing bad about the word 13 whatsoever.

Friday the 13th ... anyone? Yeah, to the English, Friday the 13th is a day which superstition holds to be a day of bad luck. I know that a 13th day may not be a Friday. But, somehow, the superstitious has been rubbed in a little too deep. Now, the number 13 is officially a bad number surrounded by bad luck. As a conclusion, 13th floor becomes 12A floor.

My office is at 16th floor *wink wink* ... not 12A or 12B floor : )

Do you like what you have read, if yes, subscribe to my blog through RSS.

10 comments:

kenwooi.com said...

Yeah, 13 and 14 aren't good numbers, some believed. =)

Caffery said...

Haha, even some condominium and flats also like that. :)

lina said...

Like the building I work in lor... no 14th floor. They just skip one floor and proceed to 15th floor straight away. :D

renaye said...

wah this building ... very rare for the owner to delete 13 & 14 from the lift. usually the owner would only delete either number.

jasonmighty said...

@Kenwooi:
A lot of people do believe in numbers being bad and all :)

@Caffrey:
Is it? Hmm...I thought Menara Olympia was weird enough...lol

@Lina:
Skip 1 floor...no 13A or something? What happen to 14th floor then...empty...haha...or 14th is 15th...that'll be confusing

@Renaye:
Yeah. That's what I thought...haha

Caffery said...

Yea, it is true. Some are just like what Lina said.

Blogger Rise said...

they avoid 13 there :D

Josh Lim said...

Haha, I've been here, I recognize that lift! Was a bit confusing at first. The place you're working...the name starts with S right? :)

jasonmighty said...

@Josh:
Oh,,how you know? You worked there before is it? Haha ... yeah..start from S lo ...

lina said...

At least only one number is taboo. if both number 4 and 13 cannot put, lagi confusing! XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...